4. februar 2008

Och telefonnumret är?

Häromveckan studsade jag till över en skylt på Oslos flygplats Gardermoen. Jag har alltid vetat om att tomten reser med flygande renar, men jag var tills nyligen ovetande om att renarna brukar landa på Gardermoen. Varför skulle de annars utrusta flygplatsen med tomtetelefoner?

(Jag hade ingen kamera med mig när jag såg skylten, men det hade Lars Kristian Flem, som lagt en upp bild på Flickr. Det är den jag har lånat. För övrigt tror jag inte på tomten, och jag har ingen som helst aning om vad en tomtetelefon används till.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

tjenare. alltså jag har ingen jävla aning. det är helt sjukt det där! Tomte betyder ju säkert tomte på norska också antar jag.. men du vet.. det är väl Ola som vart i farten o skojat till det. Finns på Oslo S också.. och Gardermoen. Ska fråga nån väktare på torsdag så kan ja tipsa dig:)

Anonym sa...

Tatt i betraktining at Sverige besitter verdens lengste sydfrukt- en inlandsbanan-så bør dere kanskje være litt forsiktige med å kritisere våre avanserte sambandssystem?

Anonym sa...

gøy å se en bloggpost om norske fenomener, som også inkluderer ett av mine bilder ;)

håper det er greit jeg poster en link tilbake til denne fra bildet

Svarta Nejlikan sa...

Tomten har nog blivit klimatmedveten och övergivit flygandet för tågresande. Den tomt det är frågan om är bangården, d.v.s. tomtetelefon=bangårdstelefon